Suomi-brändistä jatkokertomus

178-sivuisen Suomi-brändin tiivistelmä on selkeä. IInnovatiivista on uusi
lähestymistapa, jossa annetaaan suomalaisille tehtäviä ja mahdollisuus osallistua. Kun korostetaan avointa tietoa kouluissa ja osallistumista sekä korkeaa osaamista, voisi myös tehdä brändäyksestä jatkokertomuksen.

Minusta olisi kiva tehdä tuollainen tiivistelmä vaikka joka viikko, koska informaatiotulva tuottaa koko ajan lisää tietoa, kuten tuo parinsadan euron hintainen marttakerhon
aikuistumispakkaus. Miten olisi isä- ja äitipakkauksen jälkeen eläkkeellejäävän selviytymispakkaus, naimisiin menevän ongelmanratkaisuopas, teinitytön kasvatuspaketti, armeijaan menevän topkymppi, kännykän uudelleenlataus ekaluokkalaisen oppaaksi, seniorin sähköinen kauppalista tai vaikka synnyttävän i-podin suosikkimusiikki- ja
elokuvalistat, jotka kansalaiset voisivät itse päivittää. Silloin kuluttajat itse osallistuisivat uusien tuotteiden tekemiseen.
Kun osallistaminen on muotia, niin miten olisi marraskuun onnellisuuspäivät,
naurupäivät, kynttiläuintipäivät, valolamppupäivät, markettien istu viideksi
minuutiksi riippumattoon ja kuuntele hyvä kertomus -päivät, teetä ja sympatiaa -päivät, slowdown päivät ja kuvittele suomalainen luonto tällaiseksi -runo/taidepäivät.

Osallisuutta ja innovatiivisuutta kasvattaisi, jos jokainen saisi lisätä siihen
viikoittain omat ehdotuksensa, jotka ryhmä työstäisi sitten ”graafisesti
innovatiiviseen muotoon” ja lisäisi pallojen, kolmioiden ja tekstin lisäksi
muitakin graafisia muotoja. Miten esimerkiksi suomalaiset värit esim. sininen
ja luontainen vihreys on voitu unohtaa koko esityksestä.

Jätä kommentti

css.php